Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans ve doktora programları bulunmaktadır. Yüksek Lisans Programı 2001-2002 Güz Yarıyılında eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamış ve aynı akademik yarıyılda öğrenci almaya başlamıştır. Tezsiz yüksek lisans programı 2014-2015 bahar yarıyılında açılmış ancak henüz öğrenci alımı yapılmamıştır. Doktora programı 2014-2015 bahar yarı yılında eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamış ve aynı akademik yarıyılda öğrenci almaya başlamıştır.
Programların Amaçları:
Eğitim Programları ve Öğ
retim Anabilim Dalı programlarının genel amaçları doğrultusunda, bu alanlarda yeni ve güncel çalışmaları takip etmek, alana katkı sağlamak ve tüm bilim dallarının gerektirdiği bilimsel düşünme beceri ve bakış açılarını geliştirmek ve zenginleştirmek hedeflenmektedir.
Gelişen eğitim dünyası ve sürekli zenginleşen akademik ortamlar, birikimli ve alanında uzman akademisyenlerin yetiştirilmesini gerektirmektedir. Nitelikli ve yetişmiş eğitim ordusu ihtiyacının küreselleşen dünya ve değişen yurt şartlarında ihtiyaçları da değiştirdiği açıktır. Aynı ihtiyaç, öğretmenlerin ve akademisyenlerin de içinde bulunduğu bu topluluğu, eğitim–öğretim programlarını ve öğretim ile ilgili her şeyi ne kadar geliştirdiğimizle doğru orantılı olarak nitelikli hale getirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Bu sebeple Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı çatısı altında yetiştirilecek olan uzmanların, gelecekte daha çağdaş yaklaşımlarla yenilenecek programların geliştirilmesinde ve değerlendirmesinde yüksek düzeyde fayda sağlayacağı düşünülmektedir.
Son yıllarda yenilenen eğitim–öğretim programları ve ortaya çıkan yeni yaklaşımlar doğrultusunda lisansüstü programlarda da çeşitli değişiklikler ve revizyonlara gidilmiştir. Çağdaş yaklaşımlar göz önüne alınarak derslerdeki araştırma konuları, yöntem - teknikler ve üretilen tezlerin alana katkıları önem teşkil etmektedir. MEB ve YÖK işbirliğinin sağlanmasında, eğitim programlarının yapılandırılmasında, eğitim-öğretim faaliyetlerinin düzenlenmesinde ve yükseköğretimde öğretim elemanı yetiştirilmesi konusunda program geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyulmaktadır.
Öğrencilerin Lisansüstü Programlara Kabulü Sırasında Uygulanan Ölçütler:
Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı
Kabul Koşuları:
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı’nda Yüksek Lisans Programlarına başvuracak adayların, üniversitelerin Eğitim Fakülteleri’nde dört yıllık lisans düzeyinde eğitim veren bölümlerinden mezun olmaları ya da üniversitelerin herhangi bir bölümünü bitirmiş ve öğretmenlik pedagojik formasyon eğitimi almış olması gerekmektedir. Kabul Kriterleri (Puanlar) %50 Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitime Giriş Sınavı %20 Genel Akademik Ortalama %30 Bilim Sınavı (Yazılı veya Sözlü)
Mezuniyet Koşulları:
Bu programda alınmış olan 7 teorik ders (5 zorunlu, 2 seçmeli) sonrası öğrenciler, uzmanlık alan dersleri, seminer ve tez çalışmalarını sunarak mezun olabilmektedir.
Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Doktora Programı
Kabul Koşuları:
*a) Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı çatısı altında Eğitim Programları ve Öğretim bilim dalından tezli yüksek lisans diplomasına ve 4 tam not üzerinden en az 2.75 veya buna denk bir mezuniyet notuna sahip olmaları,
b) ALES’ten Eşit ağırlık puan türünden en az 65 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen sınavların birinden en az buna eşdeğer bir puan almış olmaları
c) YDS veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilen sınavlardan en az 55 standart puan almış olmaları gerekmektedir.
* Farklı bir alanda yüksek lisans diplomasına sahip olan adaylar doktora programına başvuru yapabilmektedirler. Bu öğrenciler için bir Bilimsel Hazırlık Programı yer almaktadır. Öğrenciler doktora derslerinden önce aşağıda yer alan dersleri tamamlamak durumundadırlar. İlgili öğrenciler bu dersleri uygun başka bir programda almışlarsa muafiyet ve ders saydırma başvurusunda bulunabilirler. Ayrıca EPÖ Tezsiz yüksek lisans mezunları yazılı muafiyet başvurusu ve enstitü kararı ile muaf olup doktora derslerine başlayabilirler.
Bilimsel Hazırlık Programında Yer Alan Dersler
Dönem |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
AKTS |
I. DÖNEM |
EPÖ 5001 |
Eğitimde Program Geliştirme |
6 |
I. DÖNEM |
EPÖ 5524 |
Ölçme Aracı Geliştirme |
6 |
I. DÖNEM |
EPÖ 5519 |
Öğretmen Eğitiminde Yeni Yaklaşım ve Uygulamalar |
6 |
II. DÖNEM |
EPÖ 5521 |
Öğretme Öğrenme Kuramları |
6 |
II. DÖNEM |
EPÖ 5008 |
Eğitimde Program Değerlendirme |
6 |
II. DÖNEM |
EPÖ 5518 |
Öğrenme ve Öğretme Stratejileri |
6 |
**Doktora programına başlayan tüm öğrencilerin bu süreçte çeşitli dersler alarak kendilerini geliştirmeleri beklenmektedir. Bu kapsamda program geliştirmenin teorisi, öğrenme ve öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme araştırma metodolojileri derslerini almaları önerilmektedir.
Mezuniyet Koşulları:
Doktora Programı mezuniyet şartı en az 240 AKTS kredisidir.